Intuitionen

Hej och god morgon!
 
Idag tänkte jag att jag skulle ta upp ett ämne som är extremt viktigt att vi lär oss, om vi vill leva det liv vi är tänkta att leva och i harmoni med oss själva, nämligen Intuitionen. Vi använder oss ofta av intuitionen eller magkänslan som vi också kan kalla det, oftare än vi tror. Ibland ställs vi inför problem som behöver lösas, där vi inte alltid har tid att diskutera eller analysera fram svaren. Då handlar det om att man måste ta fram sin intuition och göra det vi tror är rätt just nu. Inom sjukvården använder man det ofta om det blir akut, även piloter i stressiga situationer etc etc.
 
Men många av oss har inte en så väl utvecklad intuition, vi går mer på vad egot säger i många sammanhang, då speciellt när det handlar om något som kan förändra något ganska drastiskt som tex en livsstilsändring, ett nytt arbete, en ny bostad eller något annat som kräver att vi går ifrån vår Comfort zone och gör det vi tror är rätt inom oss. Det är svårt!, egot vill att det ska vara som det alltid varit och det som känns mest tryggt. Vi kan likna intuitionen och egot som den snälla ängeln på vår axel och egot är djävulen som sitter på den andra axeln.
 
 
Jag vill påstå att vi alla människor har alla svar vi söker under livet, men vi har väldigt svårt och hitta svaret, egot är ofta framme likt en blixt så fort vi får en ide om något vi vill göra eller förändra och säger till oss "men vad är det för fel på ditt gamla jobb?, du har ju bra arbetskamrater, en bra chef och en ok lön?, gräset är inte alltid grönare på andra sidan!" säger egot till oss. Intuitionen är i det här fallet iden du fick som fick dig att börja fundera på att byta partner, byta jobb, utbilda dig etc etc. Ofta sker ett samtal mellan intuitionen och egot likt "åh vad jag skulle vilja bli ekonom! tänkt vad skönt och alltid ha samma arbetstider, slippa jobba kvällar och nätter. Jag älskar ju pengar och siffror och det skulle ge mig en fördel i min egen ekonomi om jag kan ekonomi, åh vad jag älskar tanken!". Sedan kommer ofta vårt lite mer "logiska ego" fram och säger "men tänk vilka skulder du skulle få i studielån!, och det finns inga jobb som ekonom!, du har det redan bra som du har det, tänk om du inte klarar utbildningen?, tänk om du inte gillar det när du väl går utbildningen? och på så sätt gett upp ditt nuvarande jobb?".
 
Ni känner nog igen er väldigt mycket här!. Jag håller själv på och analyserar sönder saker och försöker be personer i min omgivning om hjälp i olika beslut. Jag vet att jag inte alltid litar på min intuition! men jag vet att den har rätt i det den säger!. Tänk om vi alltid gjorde som vår magkänsla säger oss! vilket underbart liv vi skulle leva då!. Visst skulle vi hamna vid hinder och problem på vägen och alla beslut är säkert inte kristallklara men 8 av 10 beslut vi fattar kring magkänslan skulle vara fullträffar!, resten är välbehövlig kunskap som vi fick och som vi behövde för att utvecklas. Istället sitter man på sitt jobb i 20 års tid tills man går i pension och undrar var sjutton tiden tog vägen och varför man inte manifesterade sina drömmar när man väl hade chansen!. Detta för att vår trygghet är viktigare än vårt mående och vår glädje att få göra vad vi vill med våra liv!, är inte det sorgligt?.
 
Så nu jobbar jag ständigt med min intuition både vad gäller änglakort men också när det kommer till vardagliga saker. Ett enkelt tips hur ni lär er allt lyssna på er intuition är att stilla ert sinne (kanske via meditation) och sedan frågar ert undermedvetna vad ni ska göra här näst!, det första svaret som dyker upp utan att du tänker allt för mycket är din intuition som talar!. Lyssna på den rösten för en gång skull och se vad som händer!. Kanske når du den där drömmen som du så länge drömt om men inte vågat ta tag i. Låt egot ta en promenad under tiden som du pratar med intuitionen så du inte blir påverkad av den.
 
Ett annat tips för att öka intuitionen är att öppna och jobba mer med vårt tredje öga som sitter mellan våra ögonbryn och som är indigoblå till färgen. Det finns ett gäng övningar för att öppna vårt tredje öga mer, sök på internet så hittar du säkert något som passar dig. Yoga som tex kundaliniyoga öppnar vår intuition på ett kraftfullt sett. Så genom att yoga öppnar vi vårt medvetande och det blir lättare att följa vårt inre. Testa!
 
 
Magkänslan eller intutionen är änglarnas sätt att prata med oss också!. Genom att plantera ett frö hos oss som en ide eller en snabb tanke som slår oss är ett tecken från änglarna!. Så lyssna mer till ditt inre, vårt inre har en visdom som är höre än något annat!, det är vår själ som talar! som vi haft med oss i mååånga liv. Din kropp kanske bara är 30+ men din själ är många hundra år äldre!. Den har kunskaper och svar ingen annan har!. Tänk dig om du träffade en dam som var 200 år! tänk vilken kunskap den människan besitter!, varit med om en massa saker som du bara kunde drömma om!. Det är samma sak med dig! du är mycket äldre än du tror! så du har samma kunskap även om den finns långt inom dig!. Plocka fram den så kommer du också att inse hur unik och stor du är!.
 
Alla har den här gåvan! vi måste bara våga lita på den och finna den!
 
Namaste 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ljusarbetaren.blogg.se

Välkommen hit! jag bloggar om min andliga resa genom att läsa kurser och utbildningar och praktiserar det jag lär mig!. Jag "vaknade" för ca 1,5 år sedan och det slog mig vad min livsuppgift var, nämligen att hjälpa männiksor. Jag är utbildad undersköterska så jag har vetat länge vad jag borde göra men fick en större klarhet i detta nyligen. Jag har gått en kurs i kristallhealing och går en fortsättningsutbildning inom detta just nu. Är även utbildad "lightworker" och gör vägledningar med änglarnas hjälp och skickar healing. Min stora passion är helhetshälsa, allt hör ihop både det fysiska och det andliga så i bloggen kommer ni få läsa om detta. Kontakta mig gärna: [email protected] Namaste Elinor

RSS 2.0