Tacksamhet

 
 
 
God förmiddag!
 
Jag kan inte nog påängera hur viktigt det är med tacksamhet!. Jag försöker varje kväll att tacka för saker som hänt under dagen. Det kan vara precis vad som helst! tom negativa saker kan man alltid omvända till positiva om man ser situationen som en lärdom istället för något man blir usatt för pga av otur. Jag tror att allt sker av en anledning! allt för att vi ska lära oss och få kunskaper om olika saker i livet. Jag kan ta ett exempel. Om en nära familjemedlem blir sjuk eller är med om en olycka som snabbt kan förändra livet, dels för personen i fråga som utsätts för olyckan men även för anhöriga så är det en lärdom om att man måste ta vara på livet för när som helst kan livet ta en snabb vändning. Det kan vara som ett uppvaknande för vissa som kanske bara springer på i rasande fart och inte lyssnar varken på sina nära och kära eller sin kropp. Till slut säger det stopp! och något händer och genast kommer man ner på jorden och ofta uppskattar livet på ett helt annat sätt.
 
Vissa människor behöver den här insikten. Vissa blir sjukare och sjukare utan att någon vändning sker och det kan ha att göra med att man helt enkelt inte lyssar på sin kropp. Man gör inte livsstilsförändringarna som krävs och då gör kroppen allt den kan för att göra sig hörd, så till den milda grad att det tom kan vara så att du akut blir inlagd på sjukhus för akut hjärtinfarkt. Förhoppningsvis lyssnar vi då till vår kropp eller själ, om inte blir detta kanske din död.
 
Förstår ni var jag vill komma?. Försök tänk tacksamhet även kring negativa saker då dessa oftast kommer med budskap om kunskap vi behöver lära oss. *jaha oj jag blev sjuk i lunginflammation för att jag inte lyssnade på kroppen om att vara hemma och vila när jag var förkyld utan fortsatte jobba och träna trots att jag inte mådde bra*. Ja och förhoppningsvis har vi lärt oss det till nästa gång helt enkelt.
 
Tacka för den fina familjen du fått, dina fina barn trots att du sliter håret sönder och samman ibland så är det kunskap om att ta hand om ett barn och sätta sig själv i andra rummet, att jobba på tålamodet ja ni förstår säkert.
 
Idag ska jag vara tacksam för att jag fick vara ute i trädgården och plantera jordgubbar som jag fått av en underbar arbetskamrat <3 . Jag ska också vara tacksam för att änglarna vägleder mig via inutionen så jag kan ge bra vägledningar till människor. Japp för idag har jag kört med mina tarotkort till en kund som blev 100% nöjd! då blir man så himla glad trots att jag är helt nybörjare på tarot så fixade jag det!. Glad som attan! :D .
 
Nu blir det lite viktigt jobb som undersköterska!, ska jobba kvällen så ha en underbar fint dag!.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ljusarbetaren.blogg.se

Välkommen hit! jag bloggar om min andliga resa genom att läsa kurser och utbildningar och praktiserar det jag lär mig!. Jag "vaknade" för ca 1,5 år sedan och det slog mig vad min livsuppgift var, nämligen att hjälpa männiksor. Jag är utbildad undersköterska så jag har vetat länge vad jag borde göra men fick en större klarhet i detta nyligen. Jag har gått en kurs i kristallhealing och går en fortsättningsutbildning inom detta just nu. Är även utbildad "lightworker" och gör vägledningar med änglarnas hjälp och skickar healing. Min stora passion är helhetshälsa, allt hör ihop både det fysiska och det andliga så i bloggen kommer ni få läsa om detta. Kontakta mig gärna: [email protected] Namaste Elinor

RSS 2.0