Yoga och meditationsutmaning Dag 15/100

Hej fina människor!


Hur har ni det dör ute?. Jag har det bra men är trött efter mycket jobb!. Idag är jag äntligen ledig , så även imorn så det blir mycket vila för att ladda upp batterierna för ännu en jobbhelg. Hur går Meditationsutmaningen? Jo den går bra! Men för att vara riktigt ärlig känner man ibland att man egentligen inte hade orkat köra någon meditation vissa kvällar när man är supertrött och bara vill sova!.

Tyvärr har det blivit att meditationen oftast hamnar på kvällen innan läggdags eftersom jag har svårt och hitta små ensamma stunder i vardagen. Jag vill egentligen meditera en stund på jobbet mitt på dagen för det är då det känns viktigast men har man bara 30 min rast är det svårt och trycka in en meditation. Men jag ska verkligen försöka klippa och klistra i schemat så jag får till det mitt på dagen. 

På morgonen är jag sällan upplagd för meditation. Ofta går jag upp 4:15 på morgonen med barnen och att gå upp tidigare känns inte som ett alternativ. 

MEN lika jobbigt som det ibland känns att sätta sig ner och meditera så känns det ofta som ett måste! Eller inte måste, eller jo ett måste att göra det för jag vet att det gör mig gott!. Inte för att jag egentligen måste men för att jag vill klara utmaningen och verkligen göra det till en del av livet som sedan inte kommer kännas jobbig. 

Samma sak med yogan! Många gånger vävar jag in meditationen i yogan för inom kundaliniyoga innehåller passen både meditation, mantran och många andningsövningar och tanken med yogan är att stänga ute allt runt omkring för att bara vara inne i sig själv!. Ser man då yogan som en enda lång meditation så mediterar jag minst 4 timmar i veckan! Och det är inte så dåligt ändå😂. 

Igår var jag dessutom på biblioteket och hämtade en bok jag beställt, stora boken om yoga! Som är en studiebok till alla blivande yogalärare! Mycket spännande!. 

Nej nu ska jag fortsätta fördjupa mig i yogans underbara värld☯️🕉. 

Ha det kanon och skriv gärna en kommentar hur det går för er och er meditationsutmaning eller hur du gör för att få till meditation i era liv! 

Nameste Elinor 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ljusarbetaren.blogg.se

Välkommen hit! jag bloggar om min andliga resa genom att läsa kurser och utbildningar och praktiserar det jag lär mig!. Jag "vaknade" för ca 1,5 år sedan och det slog mig vad min livsuppgift var, nämligen att hjälpa männiksor. Jag är utbildad undersköterska så jag har vetat länge vad jag borde göra men fick en större klarhet i detta nyligen. Jag har gått en kurs i kristallhealing och går en fortsättningsutbildning inom detta just nu. Är även utbildad "lightworker" och gör vägledningar med änglarnas hjälp och skickar healing. Min stora passion är helhetshälsa, allt hör ihop både det fysiska och det andliga så i bloggen kommer ni få läsa om detta. Kontakta mig gärna: [email protected] Namaste Elinor

RSS 2.0